wie kent ze niet? En wie wordt er niet moe(deloos) van?
De NS en nu ook de Postbank, zie:
http://www.trouw.nl/hetnieuws/economie/article765567.ece/Postbank_wordt_niet_moe_van_zoveelste_storing_laatste_nieuws
Postbank wordt niet moe van zoveelste storing
De kracht van de Postbank zit niet in internetbankieren. De bank werd vanochtend geplaagd door de zoveelste storing. Klanten konden zelfs inloggen op de rekening van anderen. De Postbank blijft desondanks vertrouwen hebben in het systeem.
Vannacht ontstonden bij de Postbank problemen met het inladen van klantgegevens. Wie vanochtend zijn actuele saldo of laatste afschrijvingen opvroeg, kreeg de betalingsgegevens van andere klanten te zien. Nadat de Postbank de fout ontdekte ging de stekker uit de site mijn.postbank.nl .
Volgens een woordvoerder van de Postbank viel de schade mee. „Wie slechts gemachtigd was om andermans rekening te beheren, kreeg andere gegevens voorgeschoteld.”
Op de site verontschuldigt de bank zich voor de technische storing. De site is momenteel nog altijd niet bereikbaar. De woordvoerder van de bank laat weten dat de storing 'binnen afzienbare tijd' moet zijn verholpen.
Het is niet de eerste keer dat mijn.postbank.nl onbereikbaar is voor klanten. Vorige maand lag de site er zelfs 5 maal uit. Sinds de introductie van de internetdienst in 2004 wordt de Postbank achtervolgd door storingen. De bank wijt de storingen aan de toeloop van nieuwe klanten. Momenteel bankieren 3,2 miljoen mensen per internet via de Postbank.
De opvolger van het populaire Girotel werd in februari 2004 gelanceerd. Ondanks de storingen blijft het bedrijf geloven in het systeem. „We worden er niet moe van”, laat de woordvoerder weten. „Om knelpunten en nieuwe storingen te voorkomen is vorige maand 40 miljoen euro opzij gezet. En extra ict’ers.” Die konden echter niet verhinderen dat klanten vanochtend weer niet bij hun geld konden.
En al eerder, zie http://www.kvk.nl/nieuws/nieuwsitem.asp?nieuwsID=19629:
Computerproblemen bij de Belastingdienst en uitkeringsinstantie UWV zorgen ervoor dat zo´n 400.000 bedrijven opnieuw hun loongegevens moeten inleveren. De gegevens van eerdere inzendingen blijken niet bruikbaar te zijn.
Dat heeft staatssecretaris De Jager van Financiƫn laten weten. Bedrijven die door de problemen bij de fiscus nu te laat zijn met het inleveren van hun gegevens, krijgen geen boete.
De problemen zijn ontstaan bij de invoering van de wet Walvis. De software die ervoor moet zorgen dat ondernemers makkelijker aangifte kunnen doen, weigert dienst.
Door de wet Walvis werd het loonbegrip vereenvoudigd. Er kwam voor werkgevers een gecombineerde maandelijkse aangifte van loonheffing en premies werknemersverzekeringen bij de Belastingdienst. Het is de bedoeling dat bedrijven hierdoor geen aparte aangifte meer hoeven te doen bij uitkeringsinstantie UWV.
De NS gaat herbouw plegen met J2EE en SOA, zie http://www.computable.nl/artikel.jsp?id=2074907:Centric test spoorsysteem ProRail
'Proof of concept' samen met Virtual Sirences en Infratraffic uitgevoerd
Centric bouwt een testconcept van het nieuwe verkeersleidingssysteem van ProRail. Het doel is te zien of er risico’s verbonden zijn aan de opzet voordat de bouw begint.
Centric bouwt de ‘proof of concept’ samen met onderaannemers Virtual Sciences (systeemintegrator/-ontwikkelaar) en InTraffic (leverancier/beheerder van verkeersmanagementsystemen). Mochten zich knelpunten voordoen, dan kunnen de specificaties nog worden aangepast voordat de bouw begint. Het huidige verkeersleidingssysteem draait bijvoorbeeld nog op ‘good old’ VAX/VMS en Alpha-systemen van HP, maar die komen in de nieuwe opzet niet meer voor. “Daar leent een ‘soa’ zich minder voor. Wij ontwikkelen in Java/J2EE”, zegt Iwan Ramsamoedj, accountmanager bij Centric.
De belastingsdienst voerde XBRL in.
Is nieuw beter?
No comments:
Post a Comment