ClustrMaps

The roadrunner is back as never before! See also: My homepage or my very obsolete site
If by any means entries in my blog are considered to be harmful or damaging, please let me know (add comment) or just mail me. In this (unhopely) case I will remove or change the contents.

Saturday, October 17, 2009

De ellende die wasmachine heet

In dit geval betreft het een electrolux ewf 1430, type P6848648.
Waarvan de schakel unit, electrolux type p 451525209, zichzelf spontaan opblies.



Waarna een "sudden death" optrad.
Dus op zoek naar een vervanger.

http://www.electrolux.nl/node302.aspx

http://www.it-galina.de/


7*24, mijn hoela!

Hier leeft wel wat: http://www.onderdeelexpress.nl/index.php


Maar hoezo 0 EURO, en dit is de kleine unit, dus niet de enige echte:



Nog steeds geen hit, voor module, schakelunit, schakel unit, maar dan dus de enige echte.
Wel deze hit:
http://www.consumentenbond.nl/forum/printthread.php?t=4761
"Slechte service en product AEG / Electrolux
Beste mensen, Ik heb vorig jaar een AEG Lavamat wasmachine gekocht en binnen een paar maanden had ik er problemen mee. Het ergste was wel contact met de fabrikant Electrolux. Ik werd heel onvriendelijk behandeld, dat de wasmachine het niet deed zou wel aan mij liggen omdat ik de filter niet schoongemaakt zou hebben etc. Ik heb alles nagekeken en de wasmachine deed het nog steeds niet. Dus heb ik weer gebeld met de fabrikant en na veel moeite en dreigement (dat ik voor de kosten zou opdraaien als het mijn schuld was) kwam er een onvriendelijke monteur. Hij gaf toe dat de moduul en motor niet goed waren en heeft ze vervangen. Ik kon mijn klacht indienen bij de afdeling " consumentenbelangen" van AEG. Die reageerden heel onbegripvol. Ze zeiden in hun brief kortgezegd: " Uw wasmachine doet het weer dankzij de monteur en u moet niet verder zeuren". De afdeling consumentenbelangen is er niet om de belangen van consumenten te behartigen, maar het is een schijnafdeling die ze hebben opgezet om consumenten niet naar rechtsbijstandsverzekeraard te laten gaan. Ze dienen de belangen van Electrolux. Ik wil eenieder die een probleem met een Electrolux product heeft dan ook te waarschuwen om zich niet bij deze afdeling te melden. Weer na een paar maanden heb ik problemen met de wasmachine. Weer wordt ik " bedreigd" met de kosten van eventueel mij fout. Er is een monteur langsgeweest en die heeft de kosten van zijn resitijd/bezoek gefactureerd aan mij. Terwijl ik de wasmachine pas 1,5 jaar heb. Ik heb sowieso 2 jaar fabrieksgarantie. Dit is de ergste ervaring die ik heb met een product en ik zal ook NOOIT meer van mijn leven een product van AEG/Electrolux aanschafffen. Ik wil iedereen er dan ook voor waarschuwen. Want mocht je met een gebrekkig product zitten, dan is het jouw schuld en helpen die garanties niets. Ik hoorde van een winkel in electronische apparaat dat AEG/Electrolux sinds 2 jaar een fabriek heeft in Spanje en een groot deel van de wasmachines en andere producten daar worden gemaakt en niet in Duitsland. Ze leveren de laatste jaren dus ook een mindere kwaliteit en veel consumenten weten dat niet. Ik hoop dat jullie hiermee gewaarschuwd zijn en niet aan Electrolux/AEG beginnen."

En dan (vroeger) de reclamekreet:
AEG laat je nooit in de steek!
Check deze link, voor het grotere AEG vonkwerk:
http://www.123video.nl/playvideos.asp?MovieID=113569&q=AEG


Maandagmorgen(monster?) toch weer prik op die site:
http://www.it-galina.de/index.php?main_page=product_info&cPath=1_5&products_id=176


Uitverkocht en ook nog (volgens van der Zanden) niet geprogrammeerd, zie:
Volgens van der Zanden http://www.zanden-onderdelen.nl/ is het geen kwestie van vocht en hij verbaast zich ervoor dat een machine van 3 jaar zichzelf opblaast.
De prijs is daar geprogrammeerd: 157 EURO inclusief BTW
Misschien toch een software bug, waardoor hij zichzelf opblies?
Denk het niet: het is een kwestie van goedkope fragiele onderdelen, zonder (glas)zekering en failsafe elektronica.
Een(1) stroompiek en daar gaat hij!
Het is helaas koffiedik kijken hoelang de nieuwe module meegaat.
Vreemd is de prijsopgave van de monteur:
een karweitje van een kwartier (aansluiten) en vastschroeven en het is geen 157 EUR maar 2 maal zoveel.

Even gegoogled.
Hier wordt je niet blij van:
http://www.kieskeurig.nl/wasmachine/aeg-electrolux/lavamat_66800/reviews/336873/
AEG schijnt wat duurzaamheid onder Miele te zitten. Mooi niet dus! Net voorbij de garantie kwamen de problemen. Oordeel van de monteur na nog geen 4 jaar: Machine versleten: schakelmodule stuk,verwarmingssensor, defect, lagers versleten. Dat is nogal wat!!
(heeft krap 2000 wasuren gedraaid! Een Miele draait gemiddeld 10.000 wasuren)
Nooit meer AEG voor ons!


Tja, waarom gaat dit spul zo snel stuk?
Antwoord: Gremlins!

Te toevallig dat dit spul net na de (verlengde) garantie het laat afweten!

Na zogvuldig montage volgde bij het aanzetten helass weer een geweldige knal.
Terug bij af, er is dus nog meer mis.

Bij opening van de behuizing van de schakel unit, bleek een SMD weerstandje van 0 Ohm opgeblazen te zijn. Een weerstandje gebruiken als mini-zekering doet vreemd aan.

Een ouderwetse glaszekering is eenvoudig te verwisselen en zal ook (van het F-type) sneller en geluidloos doorbranden.
Het leven is soms hard.
Deze machine is niet meer te reanimeren, helaas ...

Tot slot (het betreft weliswaar een ander model):
http://www.kieskeurig.nl/wasmachine/aeg/lavamat_88810/reviews/166007/
"Ik ben 3 jaar in het bezit van een AEG Lavamat. Op zich bevalt deze wel goed maar nu na 3 jaar is er kortsluiting geweest in het deurslot waardoor alle elektronica in het apparaat is doorgebrand. Kosten voor reparatie 607 euro waarvan ik 245 euro zelf moet betalen door een coulance regeling. Ik vind dit onacceptabel dat een apparaat na 3 jaar al zo'n dure reparatie nodig heeft. Voor mij nooit geen AEG weer. Toch maar weer naar Miele."

No comments: