Jammer dat er niemand thuis was
De naam van een marketingcampagne van de firma Ziggo.
Ja, de crisis brengt bedrijven tot de rand van de wanhoop.
Sorry, de roadrunner kan allang interneppen.
En dat het altijd sneller en goedkoper kan, dat wil ik wel geloven.
Maar een echt goede service en stabiliteit is me net iets meer waard.
En honkvast (zeg maar gerust vastgeroest ...) als de roadrunner is, blijft hij vaak bij zijn eerste keuze.
Dus: merkentrouw, van Opel tot KPN.
In een tijd van continue en snelle veranderingen, doet de roadrunner moeite (of juist niet) om bepaalde zaken niet te veranderen.
Immers niet elke verandering is een verbetering.
Weten wat je hebt en het goede behouden klinkt conservatief.
Consistentie en betrouwbaarheid klinken stoffig, maar voelen toch lekker.
Komt deze songtekst door mijn hoofd knallen:
http://www.lyricsfreak.com/s/supertramp/lord+is+it+mine_20133847.html
I never cease to wonder at the cruelty of this land
But it seems a time of sadness is a time to understand
Is it mine, lord is it mine?
When everythings dark and nothing seems right,
You dont have to win and theres no need to fight
Klinkt een beetje (?) berustend.
Maar het is natuurlijk de titel die pakkend is:
Lord is IT mine?
Het antwoord op deze vraag is natuurljk, nee.
IT is van iedereen.
Daarom is IT ook zo'n zootje.
Menige klant (ik noem geen namen) weet niet wat hij wil.
Correctie: dat weet hij wel.
Maar na de bouw is het even rustig.
Hoewel: de roadrunner is dan druk met bigfixing: less bugs, more bugfree.
Maar dan komen de second thoughts:
En dan wil de klant (ik noem geen namen) het toch weer lichtelijk anders, zeg maar gewoon dunnetjes of helemaal opnieuw.
Dit IT circus heet Product Development.
Ook wel bekend onder het begrip: bezigheidstherapie.
Want anders gaat de roadrunner zich op straat vervelen.
Of bedenkt hij flauwe 1 april grappen.
Zoals:
In verband met gestegen licentiekosten van het pasjessysteem wordt iedereen verzocht de toegangspasjes bij de receptie in te leveren.
Kun je, gezien de administratieve afwikkeling, dit bij voorkeur vandaag nog doen.
Bij voorbaat dank voor je bereidwillige medewerking.
(Het gekozen font behoeft nog enige aandacht)
Sommige IT wil maar niet volwassen worden en blijft puberen.
Herman Brood zei (bij leven): I''ll never be clever.
Het behalen van CMM level 2 is ook geen sinecure.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Capability_Maturity_Model
"CMM level 0 bestaat dus niet."
En is level 5: Optimizing is het niveau waarbij het ontwikkelproces als een geoliede machine loopt en er alleen maar sprake is van fijnafstemming (de puntjes op de i).
een synoniem voor vastgeroest. Immers na 1,2 of 3 (?) puntjes op de i ben je er mooi klaar mee.
Of is CMM ook zo'n wassen neus als ISO9001?
Als codekrasser overstijgt dit thema (was wel duidelijk) mijn expertise.
Dus: vooral blijven krassen!
The roadrunner is back as never before! See also: My homepage or my very obsolete site
If by any means entries in my blog are considered to be harmful or damaging, please let me know (add comment) or just mail me. In this (unhopely) case I will remove or change the contents.
Tuesday, March 31, 2009
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment