ClustrMaps

The roadrunner is back as never before! See also: My homepage or my very obsolete site
If by any means entries in my blog are considered to be harmful or damaging, please let me know (add comment) or just mail me. In this (unhopely) case I will remove or change the contents.

Friday, October 05, 2007


Het dagelijks leed dat file heet

Vanavond was het weer eens raak:
De roadrunner deed er twee uur over om thuis (58 km) te komen:
via de A27 (11km file) afslag Leerdam, naar Geldermalsen, een heel klein beetjes A2 (36 km file), A15, A50 (4 km file), A59 en Oss.

Dat is toch geen roadrunnen!
De knelpunten zijn steevast de antieke, te smalle bruggen over de rivieren in de Rivierenstreek.
Wegverbredingen en spitsstroken helpen niet, integendeel, als de bruggen na-oorlogs zijn.
Sailor was zijn tijd ver vooruit met het nummer "Traffic Jam":

From the eighteenth century's cobblestone streets
With the horse and the carraiges to rest our feet
To the train and city tram
Came the birth of mechanical man
And with mechanical man came the automobile
Henry Ford's Model 'T' with an engine on wheels
And a crazy race began
With a car for every man.
A limousine, hot rod, Beetle and a van,
Or maybe just an old sedan.

We're heading for a great big worldwide traffic jam
With only red lights, green lights, yellow lights
To be our guiding hand.

Dus veel tijd om te reflecteren, solitary brainstorming.
Geïnspireerd door de scheurkalender op het werk:
"Wanneer uw
passie en aandacht

zich voegen bij
uw discipline dan
wordt u onweer-
staanbaar"


De roadrunner heeft zijn trekjes.
Resultante van jarenlange histerie (u leest het goed).
Product van vele elkaar versterkende factoren.
Een vreemde mix van quotiënten, IQ, EQ, noem maar op.
Dus ook een som van deeltallen.
Grootste gemene deler van opvoedings- en omgevingsfactoren.

IQ:

Dit komt beroerd uit voor een pasgeborene.
En zo werd Methusalem (969 Jahre) uiteindelijk toch nog wijs.

Waarom is 0 gedeeld door 0 niet gewoon 1.
Een logisch onlogisch geheel.
Waarom zou een IQ geleidelijk toenemen?
En zou het IQ niet kunnen afnemen (Juliana effect)?

En dan de psycholische tests en de conclusie:
Door een bepaling van de intelligentie van een
individu kan immers overvraging worden voorkomen.

Zie http://debendevanvier.web-log.nl/debendevanvier/2005/01/onderzoek_ggz_d.html
Samenvatting en conclusie op basis van de beschikbare gegevens Tijdens de testen komt Mirjam naar voren als een meisje dat goed mee wil werken. De opdrachten heeft ze snel door, vaak al voor dat de uitleg klaar is snapt ze de bedoeling. Haar inzet is zeer goed, ze denkt lang na en kan hier helemaal in op gaan. Af en toe lijkt ze haar omgeving te vergeten. Wel heeft Mirjam veel tijd nodig bij de verschillende opdrachten In haar manier van spreken komt Mirjam soms wat ouwelijk over waardoor het gevaar bestaat van overvraging. Uit het intelligentieonderzoek blijkt dat Mirjam over een bovengemiddelde intelligentie beschikt. Onderverdeeld naar factoren scoort Mirjam gemiddeld op de verbale begripsfactor. Op de perceptuele organisatie scoort ze bovengemiddeld en op de concentratie/sequentieerfactor scoort ze zelfs begaafd. Uit het persoonlijkheidsonderzoek komt Mirjam naar voren als een meisje dat heel aangepast over komt. Ze houdt voortdurend rekening met anderen. Er is geen plaats voor negativiteit en negatieve gevoelens. Ze wil graag aardig gevonden worden en wil graag alles goed doen. Ze weet veel over de gezinssituatie gezien haar leeftijd. Mogelijk worden de grenzen in het gezin niet altijd duidelijk gehanteerd. Tevens zal ze veel informatie binnenkrijgen door haar bovengemiddelde intelligentie. jMirjam is een meisje dat zich goed kan concentreren. Op basis van de WISC-RN en de SIT valt op dat ze moeite heeft met het zien van het grote geheel. Ze is erg detailgericht waardoor ze de kern of het grote geheel niet altijd te pakken krijgt.Het feit dat ze graag aardig gevonden wil worden,alles goed wil doen en reking houdt met de ander pleitt tegen de mogelijkheid van een ontwikkelingsstoornis.De contactuele opvallendeden lijken meet sociaal-emotineel bepaald dan dat er sprake is van een ontwikkeling stoornis.

(Note: let op de vele spelfouten!)

Overvraging heeft niet zo zeer met intelligentie te doen,
maar meer met het kennen van je eigen grenzen en
de duidelijkheid naar anderen toe waar die liggen,
dus assertief zijn!!!

Wat heb ik nou aan algebra, nu ik voor de keuze sta?
Zie http://www.lyricstime.com/loeki-knol-algebra-lyrics.html

Het is heerlijk als je iemand ontmoet die je aardig vindt
Maar je zit met problemen als je al iemand had
Ik zat mijn leven lang op school, maar het was nog veel te kort
Want ik ben in de war en het lijkt of ik steeds stommer wordt
Ik weet alleen wie ik ook kies
Dat ik iemand verlies

refren':
Wat heb ik nou aan algebra
Nu ik voor de keuze sta
Jij vraagt van wie ik nou
Het meeste hou
Ik hou van jou maar ook van hem
Ik hou van kaas maar ook van jam
Zijn ogen zijn net zo blauw
Als die van jou

Oh ik wou, ja ik wou dat het net zo eenvoudig als rekenen was
Dan had ik al gauw deze som keurig opgelost
Ik was de beste van de klas
Ik droeg de wijsheid in mijn tas
Hoe veel is veel, is het meer dan genoeg
Ach het is flauwekul
Denken doen we wat te veel maar ik weet wat ik voel

refren'

Wat heb ik nou aan algebra
Nu ik voor de keuze sta
Jij vraagt van wie ik nou
Het meeste hou
Ik hou van jou maar ook van hem
Ik hou van kaas en pruimenjam
Zijn ogen zijn net zo blauw
Als die van jou

Wat heb ik nou aan algebra
Nu ik voor de keuze sta
Jij vraagt van wie ik nou
Het meeste hou


Zo'n tekst schrijf je niet op een vrijdagmiddag (of juist wel).

No comments:

Blog Archive